27 February 2014

Catu Air..



Assalamualaikum...haih...awai-awai lagi dah mengeluh..mana taknya..dah rumah kena catu air..huhu..start semalam kawasan salak tinggi kena catu air..2 hari ada air,2 hari xdak air..dari 2 minggu lepas dah ready awai awai p beli tong nak isi air..beli macam tong sampah tuh..takut kalo beli lambat naik harga pulak..dah la air tak dak, kawasan hutan sekeliling pulak terbakar!!asap mengaburi pandangan!bau asap lagi!habuk lagi!adeh..sabaq ja laa..Kalo la Kedah tu dekat, dah cabut balik mandi dan basuh baju kat sana dah!!hehe..Sebenarnya, bila dah jadi macam ni baru la masing-masing tersedaq betapa pentingnya air ni..kalo x, asyik membazir ja..guna air sewenang-wenangnya..Pastu, sumber utama air macam sungai tak terjaga..Buang sampah sana sini ikut suka hati..main campak2 ja dalam sungai tuh..Sikap macam ni patut kita buang jauh-jauh kalo kita semua xnak sumber utama air kita x tercemar dan kekal untuk generasi akan datang..InsyaAllah..Sama-sama kita didik diri kita dan anak-anak untuk hargai anugerah Allah yang tak ternilai ni.. :) Harap-harap la masalah air ni tak berpanjangan.. Semoga Allah pelihara kita semua dan musim kering (nak kata kemarau macam dak kut kan?) ni akan tamat tak lama lagi dengan turunnya hujan rahmat dariNya..Amin..

CLIP ART - Signs & Universal Symbols
pic credit to www.teacherfiles.com

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : melasian77cs@gmail.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    asianbet77.com

    Download Disini

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...